baner konferencyjny V Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa - Transgresje Matematyczne

Program szczegółowy

  

Program konferencji Transgresje Matematyczne, 16-18 marca 2023 r. (plik pdf)

 

16 marca 2023, czwartek

8:30-9:00

Rejestracja uczestników

9:00-9:15

Rozpoczęcie konferencji

9:15-10:00

Wykład plenarny

Mirosława Sajka

Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

Perspektywa teoretyczna i praktyczna nauczania matematyki

zilustrowana pojęciem funkcji

(Aula A1)

10:00-10:30

> > P r z e r w a   k a w o w a < <

10:30-11:00

Kształcenie nauczycieli matematyki

na studiach podyplomowychwprowadzenie do panelu dyskusyjnego

Barbara Barańska, Małgorzata Zambrowska

(Aula A1)

11:00-12:00

Panel dyskusyjny

Kształcenie nauczycieli matematyki na studiach podyplomowych

w kontekście współczesnych potrzeb i wyzwań kształcenia nauczycieli

  • Monika Czajkowska, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Agata Hoffmann (em.), Uniwersytet Wrocławski
  • Edyta Juskowiak, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
  • Marcin Karpiński, Szkoła Edukacji PAFW i UW
  • Anna K. Żeromska, Akademia Górniczo-Hutnicza

(Aula A1)

12:00-12:30

Urszula Łachut, Maciej Pawlica

Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

Można inaczej

(Aula A1)

12:30-12:45

P r z e r w a    t e c h n i c z n a

12:45-14:15

Warsztaty

Mirosława Sajka, Roman Rosiek

Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

Rozwijanie myślenia funkcyjnego u uczniów na różnych etapach edukacyjnych

Fun Think - Multiplier Event, Erasmus+ Strategic Partnership

(Aula A1) 

Beata Ordakowska-Szumska, Beata Kotarba, Agnieszka Sułowska

Szkoła Edukacji PAFW i UW

Jak efekt(y/o)wnie budować myślącą klasę na lekcjach matematyki?

 

(s. 216)

14:15-15:00

> > P r z e r w a   o b i a d o w a < <

15:00-16:00

Wykład plenarny

Piotr Nieżurawski

Uniwersytet Warszawski, Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe

Ile mogłoby, a ile musi być matematyki na fizyce w klasie 7?

(Aula A1)

16:00-16:15

P r z e r w a    t e c h n i c z n a

16:15-16:45

Maciej Zięba

Synthetify Labs

AI: od asystenta do współpracownika

(Aula A1)

16:45-17:30

Wykład plenarny

Tomasz Szemberg

Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

Usłyszeć głos uczniów – doświadczenia z projektów edukacyjnych

(Aula A1)

17:30-18:15

Wykład plenarny

Jacek Stańdo

Politechnika Łódzka

Transgresja w geometrii przestrzennej z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości

(Aula A1)

18:15-18:45

> > P o c z ę s t u n e k < <

 

17 marca 2023, piątek

9:00-10:00

Wykład plenarny

Tomasz Szwed

Akademia Nauk Stosowanych w Raciborzu, Oficyna Edukacyjna Pazdro

Użyteczność ogólnych zasad uczenia się w kształceniu matematycznym

(Aula A1)

10:00-10:30

> > P r z e r w a   k a w o w a < <

10:30-11:30

Wykład plenarny

Marcin Karpiński

Szkoła Edukacji PAFW i UW

Wysoki poziom nauczania matematyki – co to właściwie znaczy?

(Aula A1)

11:30-11:45

P r z e r w a    t e c h n i c z n a

11:45-12:45

Referaty w sesjach 

Agata Hoffmann (em.)

Uniwersytet Wrocławski

Oś liczbowa - pojęcie,

zrozumienie, wykorzystanie

 

Kamila Klonowska, Barbara Michalak,

Mariusz Ochla

Polsko-Angielska Szkoła Podstawowa MENTIS, Warszawa

Zagrożenia i wyzwania w pracy z uczniem zdolnym

 

Aula A1

Agnieszka Bojarska-Sokołowska

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Motywowanie studentów edukacji wczesnoszkolnej do samodzielnego rozwiązywania problemów matematycznych

 

Katarzyna Kruk-Babik

Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego

w Oleszycach

Wykropkowana matematyka

 

sala 114

12:45-13:00

P r z e r w a    t e c h n i c z n a

13:00-14:30

Referaty w sesjach

Tomasz Szwed

Akademia Nauk Stosowanych w Raciborzu

Pojęcia statystyczne w programie liceum i ich kontekst w statystyce opisowej

 

Jarosław Kowalski

Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie

Nauczanie statystyki z pakietem R

 

Daniel Wójcik

Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

Rachunek prawdopodobieństwa

na nowo obecny

w szkole ponadpodstawowej

sala 114

 

Monika Czajkowska

Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

Trudności uczniów szkół średnich z wyrażaniem własnej myśli matematycznej

 

Adrian Karpowicz

Uniwersytet Gdański

Wizualizacja pojęć i twierdzeń matematycznych w programie GeoGebra

 

Natalia Nowosińska,

Marek Janasz

Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

Geometryczne wizualizacje w szkole ponadpodstawowej

Aula A1

14:30-15:15

> > P r z e r w a   o b i a d o w a < <

15:15-16:45

Warsztaty

Małgorzata Zambrowska

Stowarzyszenie "ROZWIŃ SIĘ"

Marcin Karpiński

Szkoła Edukacji PAFW i UW

 

Praca z problemem matematycznym – jak to zorganizować na lekcji

(sala 114)

Beata Ordakowska-Szumska,

Beata Kotarba,

Agnieszka Sułowska

Szkoła Edukacji PAFW i UW

 

Jak efekt(y/o)wnie budować myślącą klasę na lekcjach matematyki?

(s. 216)

16:45-17:00

P r z e r w a    t e c h n i c z n a

17:00-18:15

Wręczenie nagród w konkursie im. A.Z. Krygowskiej

na najlepszą pracę studencką z dydaktyki matematyki

Referaty laureatów:

Estelle Szafran-Florian

Kolegium Europejskie, Kraków

Matematyzacja i modelowanie - porównanie umiejętności uczniów

realizujących program IB DP lub polską podstawę programową

Katarzyna Seweryn

Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

O kolejności wykonywania działań arytmetycznych

Sylwia Pater

XII Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida w Krakowie

Intuicyjny i racjonalny system podejmowania decyzji podczas  rozwiązywania zadań matematycznych – badania eyetrackingowe

(Aula A1)

19:30-22:30

Kolacja* (start 19:15-19:30)

(*dotyczy osób, które wcześniej zadeklarowały chęć udziału w kolacji)

 

18 marca 2023, sobota

9:30-11:00

Warsztaty

Mirosława Sajka, Roman Rosiek

Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

Rozwijanie myślenia funkcyjnego u uczniów na różnych etapach edukacyjnych

Fun Think - Multiplier Event, Erasmus+ Strategic Partnership

(Aula A1)

Renata Korolczuk,

Małgorzata Zambrowska

Stowarzyszenie "ROZWIŃ SIĘ"

Wygrane relacje z uczniami

 

(sala 114)

11:00-11:30

> > P r z e r w a   k a w o w a < <

11:30-12:30

Wykład plenarny

Mikołaj Marcela

Uniwersytet Śląski w Katowicach

Uczyć (się) transgresji. Edukacja jako praktykowanie wolności

(Aula A1)

12:30-13:00

Dyskusja po wykładzie

13:00-13:15

P r z e r w a    t e c h n i c z n a

13:15-13:45

Katarzyna Buchinger-Janasz

Polish Academy of Social Sciences and Humanities w Londynie

Quam necessaria sit atribus mathematica.

Matematyczna wyobraźnia w estetyce melancholii

(Aula A1)

13:45-14:15

Olga Tereszkiewicz

Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

Edukacja matematyczna w Tanzanii

(Aula A1)

14:15-14:30

Zakończenie konferencji

14:30-15:00

> > O b i a d < <

 

 

Deklaracja dostępności cyfrowej  © 2022-23 OC ISCMT