Program konferencji Transgresje Matematyczne, 16-18 marca 2023 r. (plik pdf)
16 marca 2023, czwartek
8:30-9:00 |
Rejestracja uczestników |
|
9:00-9:15 |
Rozpoczęcie konferencji |
|
---|---|---|
9:15-10:00 |
Wykład plenarny Mirosława Sajka Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie Perspektywa teoretyczna i praktyczna nauczania matematyki zilustrowana pojęciem funkcji (Aula A1) |
|
10:00-10:30 |
> > P r z e r w a k a w o w a < < |
|
10:30-11:00 |
Kształcenie nauczycieli matematyki na studiach podyplomowych – wprowadzenie do panelu dyskusyjnego Barbara Barańska, Małgorzata Zambrowska (Aula A1) |
|
11:00-12:00 |
Panel dyskusyjny Kształcenie nauczycieli matematyki na studiach podyplomowych w kontekście współczesnych potrzeb i wyzwań kształcenia nauczycieli
(Aula A1) |
|
12:00-12:30 |
Urszula Łachut, Maciej Pawlica Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie Można inaczej (Aula A1) |
|
12:30-12:45 |
P r z e r w a t e c h n i c z n a |
|
12:45-14:15 |
Warsztaty |
|
Mirosława Sajka, Roman Rosiek Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie Rozwijanie myślenia funkcyjnego u uczniów na różnych etapach edukacyjnych Fun Think - Multiplier Event, Erasmus+ Strategic Partnership (Aula A1) |
Beata Ordakowska-Szumska, Beata Kotarba, Agnieszka Sułowska Szkoła Edukacji PAFW i UW Jak efekt(y/o)wnie budować myślącą klasę na lekcjach matematyki?
(s. 216) |
|
14:15-15:00 |
> > P r z e r w a o b i a d o w a < < |
|
15:00-16:00 |
Wykład plenarny Piotr Nieżurawski Uniwersytet Warszawski, Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe Ile mogłoby, a ile musi być matematyki na fizyce w klasie 7? (Aula A1) |
|
16:00-16:15 |
P r z e r w a t e c h n i c z n a |
|
16:15-16:45 |
Maciej Zięba Synthetify Labs AI: od asystenta do współpracownika (Aula A1) |
|
16:45-17:30 |
Wykład plenarny Tomasz Szemberg Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie Usłyszeć głos uczniów – doświadczenia z projektów edukacyjnych (Aula A1) |
|
17:30-18:15 |
Wykład plenarny Jacek Stańdo Politechnika Łódzka Transgresja w geometrii przestrzennej z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości (Aula A1) |
|
18:15-18:45 |
> > P o c z ę s t u n e k < < |
17 marca 2023, piątek
9:00-10:00 |
Wykład plenarny Tomasz Szwed Akademia Nauk Stosowanych w Raciborzu, Oficyna Edukacyjna Pazdro Użyteczność ogólnych zasad uczenia się w kształceniu matematycznym (Aula A1) |
|
10:00-10:30 |
> > P r z e r w a k a w o w a < < |
|
10:30-11:30 |
Wykład plenarny Marcin Karpiński Szkoła Edukacji PAFW i UW Wysoki poziom nauczania matematyki – co to właściwie znaczy? (Aula A1) |
|
11:30-11:45 |
P r z e r w a t e c h n i c z n a |
|
11:45-12:45 |
Referaty w sesjach |
|
---|---|---|
Agata Hoffmann (em.) Uniwersytet Wrocławski Oś liczbowa - pojęcie, zrozumienie, wykorzystanie
Kamila Klonowska, Barbara Michalak, Mariusz Ochla Polsko-Angielska Szkoła Podstawowa MENTIS, Warszawa Zagrożenia i wyzwania w pracy z uczniem zdolnym
Aula A1 |
Agnieszka Bojarska-Sokołowska Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie Motywowanie studentów edukacji wczesnoszkolnej do samodzielnego rozwiązywania problemów matematycznych
Katarzyna Kruk-Babik Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Oleszycach Wykropkowana matematyka
sala 114 |
|
12:45-13:00 |
P r z e r w a t e c h n i c z n a |
|
13:00-14:30 |
Referaty w sesjach |
|
Tomasz Szwed Akademia Nauk Stosowanych w Raciborzu Pojęcia statystyczne w programie liceum i ich kontekst w statystyce opisowej
Jarosław Kowalski Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie Nauczanie statystyki z pakietem R
Daniel Wójcik Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie Rachunek prawdopodobieństwa na nowo obecny w szkole ponadpodstawowej sala 114 |
Monika Czajkowska Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Trudności uczniów szkół średnich z wyrażaniem własnej myśli matematycznej
Adrian Karpowicz Uniwersytet Gdański Wizualizacja pojęć i twierdzeń matematycznych w programie GeoGebra
Natalia Nowosińska, Marek Janasz Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie Geometryczne wizualizacje w szkole ponadpodstawowej Aula A1 |
|
14:30-15:15 |
> > P r z e r w a o b i a d o w a < < |
|
15:15-16:45 |
Warsztaty |
|
Małgorzata Zambrowska Stowarzyszenie "ROZWIŃ SIĘ" Marcin Karpiński Szkoła Edukacji PAFW i UW
Praca z problemem matematycznym – jak to zorganizować na lekcji (sala 114) |
Beata Ordakowska-Szumska, Beata Kotarba, Agnieszka Sułowska Szkoła Edukacji PAFW i UW
Jak efekt(y/o)wnie budować myślącą klasę na lekcjach matematyki? (s. 216) |
|
16:45-17:00 |
P r z e r w a t e c h n i c z n a |
|
17:00-18:15 |
Wręczenie nagród w konkursie im. A.Z. Krygowskiej na najlepszą pracę studencką z dydaktyki matematyki Referaty laureatów: Estelle Szafran-Florian Kolegium Europejskie, Kraków Matematyzacja i modelowanie - porównanie umiejętności uczniów realizujących program IB DP lub polską podstawę programową Katarzyna Seweryn Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie O kolejności wykonywania działań arytmetycznych Sylwia Pater XII Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida w Krakowie Intuicyjny i racjonalny system podejmowania decyzji podczas rozwiązywania zadań matematycznych – badania eyetrackingowe (Aula A1) |
|
… |
… |
|
19:30-22:30 |
Kolacja* (start 19:15-19:30) (*dotyczy osób, które wcześniej zadeklarowały chęć udziału w kolacji) |
18 marca 2023, sobota
9:30-11:00 |
Warsztaty |
|
---|---|---|
Mirosława Sajka, Roman Rosiek Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie Rozwijanie myślenia funkcyjnego u uczniów na różnych etapach edukacyjnych Fun Think - Multiplier Event, Erasmus+ Strategic Partnership (Aula A1) |
Renata Korolczuk, Małgorzata Zambrowska Stowarzyszenie "ROZWIŃ SIĘ" Wygrane relacje z uczniami
(sala 114) |
|
11:00-11:30 |
> > P r z e r w a k a w o w a < < |
|
11:30-12:30 |
Wykład plenarny Mikołaj Marcela Uniwersytet Śląski w Katowicach Uczyć (się) transgresji. Edukacja jako praktykowanie wolności (Aula A1) |
|
12:30-13:00 |
Dyskusja po wykładzie |
|
13:00-13:15 |
P r z e r w a t e c h n i c z n a |
|
13:15-13:45 |
Katarzyna Buchinger-Janasz Polish Academy of Social Sciences and Humanities w Londynie Quam necessaria sit atribus mathematica. Matematyczna wyobraźnia w estetyce melancholii (Aula A1) |
|
13:45-14:15 |
Olga Tereszkiewicz Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie Edukacja matematyczna w Tanzanii (Aula A1) |
|
14:15-14:30 |
Zakończenie konferencji |
|
14:30-15:00 |
> > O b i a d < < |